A Pirate's Mobile Blog

The world as seen by a "PIRATE" (?).

Follow the link below to see ...

http://sonofapirate.blogspot.com/

Sunday, October 01, 2006

M/T Prestige - Facts

Το Τάνκερ PRESTIGE·
Στις 13 Νοεμβρίου 2002 το υπό σημαία Μπαχάμας δεξαμενόπλοιο Prestige αντιμετώπισε προβλήματα 21 μίλια από το ακρωτήριο Finisterre και με τελικό αποτέλεσμα την διαρροή μέρους του φορτίου του (συνολικά 77,000 τόνων πετρελαίου), ύστερα από 5 ημέρες περιπλάνησης στον ωκεανό.
Οι Ισπανικές αρχές διέταξαν το πλοίο να ρυμουλκηθεί μακριά από τις ακτές στην ανοιχτή θάλασσα. Μετά από μια πορεία που φαίνεται στον χάρτη, το πλοίο κόπηκε στα δύο 140 μίλια από της ακτές της Ισπανικής επαρχίαs Galicia στις 19 Νοεμβρίου. Συνολικά περίπου 17,000 τόνοι πετρέλαιο χύθηκαν στην θάλασσα, μέρος του οποίου κατέληξε στις Ισπανικές ακτές.
Η εταιρεία διάσωσης (Smit Salvage) προσπάθησε να σώσει το πλοίο, αλλά, αυτό δεν στάθηκε δυνατόν κυρίως λόγω των κακών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν. Η διάσωση θα ήταν πιθανή αν το πλοίο βρίσκονταν σε σχετικά ήρεμα νερά και δεν είχε διαταχθεί να πλεύσει στην ανοιχτή θάλασσα.
Το Prestige τώρα βρίσκεται 11,800 πόδια (3.900 μέτρα περίπου) κάτω από την επιφάνεια της θάλασσα, ενώ εκτιμάται ότι 125 τόνοι πετρελαίου διαρρέουν την ημέρα από το πλοίο. Ένα Γαλλικό υποβρύχιο / βαθυσκάφος προσπαθεί να σταματήσει τις διαρροές από περίπου 14 ρωγμές. Αν δεν τα καταφέρει η διαρροές μπορεί να συνεχίσουν για χρόνια.

Χάρτης της κηλίδας μέχρι το 2003


Posted by Picasa















Χωρίς σχόλια ...

ioannispk - son of a pirate

2 comments:

Pal-Pal said...

H καταστροφη και η τεχνολογια στο απογειο του ενδιαφεροντος .
Προσπαθω να φανταστω το μεγεθος του κακου και απο την αλλη πως το υποβρυχιο προσπαθει να σταματησει αυτη την καταστροφη ....

ioannispk - son of a pirate said...

Το κακό το προξένησε η άγνοια και η έλλειψη σεβασμού στα στοιχεία της φύσης. Πιο συγκεκριμένα η Κυρία Λογιόλα (Ισπανίδα Υπουργός και επίτροπος στην ΕΕ) πήρε βιαστικές αποφάσεις (ενδεχομένως λόγω κακών συμβούλων), χωρίς να έχει ιδέα από βαπόρια και ούτε μπορούσε να φανταστεί το αντίκτυπο που μπορεί να είχαν οι κινήσεις της.
Φυσικά όπως γίνεται πάντα (είτε πρόκειται για μη επαρκώς καθαρισμένα αμπάρια, η για λίγες διαρροές λαδιού στον τιμονάκι κτλ) την πλήρωσε το πλήρωμα και το βαπόρι.
Τα υπόλοιπα είναι παρηγοριά στον άρρωστο. Άλλο ένα βαπόρι χάθηκε και για άλλη μια φορά θα πληρώσουμε τα σπασμένα με καινούριους κανονισμούς κτλ που στόχο θα έχουν μάλλον πως να γίνουν κάποιοι πλουσιότεροι παρά να αυξηθεί η ασφάλεια στα βαπόρια.